W klasach 8a i 8 d uczniowie podczas praktycznych zajęć z wiedzy o społeczeństwie próbowali swoich sił podczas odgrywanych scenek, improwizujących rozmowy kwalifikacyjne. Prezentowali siebie podczas wymyślonych ogłoszeń o pracę oraz rozmów kwalifikacyjnych. Część uczniów grało pracodawców, a inni wcielali się w rolę kandydatów. Uczniowie musieli odnaleźć się w sytuacji zadawanych spontanicznie pytań, poradzić sobie ze stresem. Omawialiśmy każde wystąpienie od momentu wejścia kandydata na rozmowę po jej zakończenie. Analizowaliśmy mocne strony rozmów oraz błędy, które często zdarzają podczas takich spotkań. Ocenialiśmy pracodawców, którzy prowadzili rozmowy oraz idealnych kandydatów, ciekawych osobowości, takich , którzy najbardziej odpowiadali na wymagania stawiane w ogłoszeniu i przez pracodawcę. Uczniowie wykazywali się niezwykłą kreatywnością, szybką reakcją, dobrymi nawykami rozmowy, kulturalnym dialogiem. Podeszli do tego zadania z ogromnym zaangażowaniem. Nie zabrakło dobrej zabawy i wielu uśmiechów, jednak najważniejsze, że próbowaliście, odważyliście się , co okazywało się nie takie proste.
Joanna Sujkowska-Drążkiewicz.