ADRES SKRZYNKI POCZTOWEJ SP 28 DO E-DORĘCZEŃ od 01.01.2025 r. AE:PL-49857-79029-CBVCA-24

 

Polska Akcja Humanitarna - logo • Watch it! Program Fundacji Inicjatyw Społeczno-Ekonomicznych

W r. szk. 2024/25 realizujemy w SP28 program dla szkół podstawowych „Globalnie i Krytycznie w Szkole”. To ogólnopolski i bezpłatny program edukacyjny o krytycznym myśleniu i globalnych wyzwaniach. Klasa 7c przez semestr w programie „Globalnie i Krytycznie w Szkole” ma czas na uświadomienie sobie istnienia globalnych współzależności, poznania ich i zauważania w codziennym życiu i codziennych wyborach. To przestrzeń na dyskusję o aktualnych i ważnych społecznie tematach, ale także na przyjrzenie się temu, jak media kształtują nasze wyobrażenie o świecie i postrzeganie innych oraz poznanie perspektywy osób ciemnoskórych i pochodzących spoza Polski.

W programie poruszą m.in. tematy: katastrofy klimatycznej, migracji i uchodźstwa, nierówności, rasizmu, odpowiedzialnej konsumpcji i aktywnych działań na rzecz globalnych wyzwań (wybranych Celów Zrównoważonego Rozwoju). Będą koncentrować się na zrozumieniu, jak jesteśmy powiązani/e ze światem i współodpowiedzialni/e za to co się na nim dzieje. Celem będzie także wzbudzenie empatii wobec grup traktowanych stereotypowo ze względu na kolor skóry i pochodzenie oraz rozwój umiejętności krytycznego myślenia wobec przekazów medialnych dotyczących spraw globalnych.

 

PROJEKTY EDUKACYJNE W KLASACH 1

W ROKU 2024/2025

  1. Międzynarodowy projekt edukacyjny „Literki w akcji”
    jest zgodny z Podstawą Programową edukacji wczesnoszkolnej. Dąży do rozwijania kompetencji kluczowych u wychowanków poprzez twórcze i aktywizujące podejście do nauki alfabetu.

CELE PROJEKTU

  • Rozwijanie umiejętności czytania i pisania: Zapewnienie uczniom pierwszej klasy solidnej podstawy w rozpoznawaniu i pisaniu liter poprzez różnorodne aktywności i interaktywne zadania.
  • Stymulowanie kreatywności i wyobraźni: Poprzez zadania plastyczne, techniczne, gry i zabawy, zachęcanie uczniów do twórczego myślenia i eksplorowania różnych aspektów liter.
  • Integracja działań edukacyjnych: Łączenie różnych edukacji w celu zapewnienia kompleksowego podejścia do nauki liter.
  • Rozwijanie umiejętności społecznych: Umożliwianie uczniom pracy w grupach, wymiany pomysłów oraz wzajemnej współpracy podczas różnych zadań i zabaw.
  • Współpraca międzyszkolna: Wymienianie doświadczeń między nauczycielami biorącymi udział w projekcie.

Projekt rozpocznie się w październiku 2024 roku, a zakończy w maju 2025 roku.

 

  1. OGÓLNOPOLSKI PROJEKT EDUKACYJNY „Plastuś wesoły, zaprowadzi nas do szkoły”

 

Projekt wprowadza dzieci w świat literatury dziecięcej, promuje czytelnictwa, rozwija wszechstronnej stymulacji dzieci, poprzez połączenie wrażeń ruchowych, wzrokowych, słuchowych i dotykowych.

Projekt realizowany jest w okresie wrzesień 2024 – czerwiec 2025 r.

 

 

 

  1. OGÓLNOPOLSKI PROJEKT EDUKACYJNY “Cenne życie”

Ogólnopolski projekt edukacyjny zakłada szeroko pojętą edukację dla życia, które jest

najcenniejszym darem!

Realizowany jest w ciągu roku szkolnego 2024/2025

Cele projektu:

  1. Nadanie odpowiedniej rangi umiejętności udzielania pierwszej pomocy w społeczeństwie.
  2. Uczenie społeczeństwa od najmłodszych lat w jaki sposób udziela się pierwszej pomocy przedmedycznej, aby zminimalizować występujący u ludzi strach oraz niepewność.
  3. Uświadomienie jak cenne mamy życie, a jego utrata jest nieodwracalna.
  4. Pobudzenie uczniów do aktywnego działania na rzecz ochrony życia: aktywny udział w warsztatach pierwszej pomocy, dzielenie się wiedzą.
  5. Świadomość w jaki sposób możemy rozpoznać objawy chorób, w jaki sposób nim zapobiegać.
  6. Kształtowanie u uczniów umiejętności współdziałania, uwrażliwienie na potrzeby innych, empatii.
  7. Poznawanie środowiska lokalnego, jego potrzeb i problemów, promowanie profilaktyki prozdrowotnej oraz umiejętności udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej.

 

  1. OGÓLNOPOLSKI PROJEKT „Kubusiowi Przyjaciele Natury”

poświęcony jest tematyce ekologicznej, organizowany przez markę Kubuś. Jego celem jest proekologiczna edukacja dzieci i zachęcenie je do ruchu już od najmłodszych lat.  W ramach działań projektowych nauczą się troszczyć o środowisko naturalne, poznają podstawowe zasady ekologii i dowiedzą, dlaczego warto jeść owoce i warzywa oraz poznają korzyści płynące z ruchu.

CELE PROGRAMU:

  1. Popularyzacja ochrony przyrody, zasad ekologii, aktywnego spędzania czasu wśród przedszkolaków i uczniów szkół podstawowych, ich rodziców i nauczycieli.
  2. Wzrost świadomości ekologicznej wśród dzieci.
  3. Zachęcanie dzieci do aktywnego spędzania czasu i ruchu.
  4. Uczenie dzieci kreatywnego myślenia, samodzielności i podejmowania inicjatyw.

CZAS TRWANIA PROGRAMU: Program trwa od 1 września 2024 roku do 30 czerwca 2025 roku.

 

  1. OGÓLNOPOLSKI PROJEKT EDUKACYJNY “Akademia Bezpiecznego Puchatka”

CELE PROGRAMU:

  • Edukacja i poprawa bezpieczeństwa dzieci, które rozpoczynają swoją naukę w szkole.
  • Wytworzenie u dzieci naturalnych sposobów unikania i reagowania na zagrożenia.
  • Edukacja rodziców w zakresie ochrony dzieci przed zagrożeniami.
  • Zwrócenie uwagi nauczycieli nauczania początkowego oraz dyrektorów szkół na konieczność edukowania dzieci w szeroko rozumianej tematyce bezpieczeństwa.
  • Przekazywanie treści edukacyjnych poprzez techniki szybkiego uczenia się.

Program będzie trwał od 01.09.2024 roku do 30.06.2025 roku

 

 

 

 

Ekopracownia 2023
dofinansowana ze środków
Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska
i Gospodarki Wodnej w Toruniu
oraz Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, w formie dotacji,
w kwocie 67 500,00 zł oraz ze środków Gminy Miasta Toruń w kwocie 7 500,00 zł.
Kwota dofinansowania pracowni 75 000,00 zł.

           

 

 

 

„Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0. na lata 2021-2025” Priorytet 3

Kierunek interwencji 3.1.

Zakup nowości wydawniczych do placówek wychowania przedszkolnego oraz działania promujące czytelnictwo.

Kwota dofinansowania: 1875,00 zł

 

 

Program ogólnopolski Junior-Edu-Żywienie (JEŻ)

Projekt Edukacyjna Sieć Antysmogowa

Projekt „Z ekologią na TY”

Laboratoria Przyszłości

Porozumienie w szkole

Program Porozumienie w Szkole

Innowacje w naszej szkole

„Podróż do krainy emocji ” innowacja metodyczno – programowa na rok szk. 2023/24 Magdalena Bartoszyńska – nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej

Innowacja pedagogiczna Kombinuję, koduję, programuję

 

W roku szkolnym 2013/14 przystąpiliśmy do polsko-szwajcarskiego projektu nr KIK/34. Przez okres dwu lat będziemy realizować program promujący prawidłowe żywienie i aktywność fizyczną u dzieci i młodzieży poprzez kształtowanie prozdrowotnych postaw i – w konsekwencji – zapobieganie rozwojowi nadwagi i otyłości oraz innym chorobom przewlekłym.

„Edukacja i wdrażanie zasad prawidłowego żywienia i aktywności fizycznej w przedszkolach, szkołach podstawowych, gimnazjalnych i ponad gimnazjalnych oraz ocena wpływu tej edukacji na sposób żywienia, stan odżywienia, aktywność fizyczną i poziom wiedzy dzieci i młodzieży.”

Nasze działania:

  • - wspólne śniadania na terenie szkoły, zapewnimy odpowiednio długą przerwę śniadaniową i miejsce do spożywania pełnowartościowego posiłku,
  • - zmiana asortymentu w sklepiku szkolnym na prozdrowotny,
  • - zajęcia praktyczne rozwijające wśród uczniów wiedzę kulinarną zgodną z zasadami racjonalnego żywienia,
  • - zajęcia motywujące dzieci i młodzież do samodzielnych prozdrowotnych wyborów żywieniowych,
  • - promowanie aktywności fizycznej na terenie szkoły,
  • - imprezy sportowe i rekreacyjne dla uczniów,
  • - opracowanie i wdrożenie oferty zajęć do wyboru w ramach wychowania fizycznego,
  • - festyn rodzinny,
  • - edukacja rodziców w zakresie aktywności fizycznej i zdrowego żywienia,
  • - zmiana modelu organizacyjnego zwolnień długoterminowych (semestralnych, rocznych), uczniowie którzy będą chcieli skorzystać z takich zwolnień otrzymają w szkole „Kartę informacyjną o uczniu”, na której lekarz wydający zwolnienie lekarskie zaznaczy formy aktywności ruchowej, w której uczeń może brać udział ze względu na swój stan zdrowia.

NADWAGA I OTYŁOŚĆ EPIDEMIĄ XXI WIEKU

W Polsce wśród dzieci i młodzieży narasta epidemia otyłości, a odsetek dzieci wskazujących stan przedotyłościowy (nadwagę) dorównuje już innym krajom.

Szkoła, w której uczeń przebywa przez wiele godzin, nie może pozostać obojętna wobec wymogów rozwojowych i zdrowotnych dzieci lub młodzieży.

Idea programu zakłada, że w szkole cała społeczność – pracownicy, uczniowie i rodzice – podejmują wspólne działania na rzecz poprawy i utrzymania dobrego stanu zdrowia i samopoczucia poprzez zmianę zachowań żywieniowych oraz zwiększenie aktywności fizycznej.

Liczymy na Państwa współpracę!
Więcej o programie: www.zachowajrownowage.pl