ERASMUS+
Szkoła Podstawowa nr 28 w Toruniu
realizuje projekt dofinansowany przez Unię Europejską
KA122-SCH – Krótkoterminowe projekty na rzecz mobilności uczniów i kadry w sektorze edukacji szkolnej
Tytuł projektu: Mobilność edukacyjna nauczycieli
Celem projektu jest:
- Podniesienie poziomu znajomości języka angielskiego o 1 stopień CEFR u 5 nauczycieli w naszej szkole
- Wprowadzenie elementów nauczania CLIL na 3 przedmiotach.
- Rozpoczęcie minimum 4 projektów międzynarodowych przez platformę eTwinning
- Zapoznanie naszej społeczności szkolnej z różnorodnością europejskich tradycji i zwyczajów w szczególności poprzez przybliżenie kultur mniej znanych krajów UE: Irlandii, Malty i Cypru.
Data rozpoczęcia projektu: 01.07.2022r.
Data zakończenia projektu: 31.12.2023r.
Narodowa agencja organizacji wnioskującej: PL01 – Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Organizacje przyjmujące:
- GV Malta English Centre Malta, St Paul’s Bay
- Link School of Languages Ltd. Malta, Swieqi
- BELS Ltd Malta, San Gwann
- English in Cyprus (ECY) Cypr , Limassol
- Bluebeam Ltd trading as Emerald Cultural Institute Irlandia, Dublin
Całkowita kwota dofinansowania (EUR) : 18 854,00
Zaplanowane działania i program:
Od lipca 2022 uczestnicy będą brać udział w intensywnych działaniach przygotowawczych (kulturowych, językowych, praktycznych i metodycznych). Następnie, adekwatnie przygotowani uczestnicy wyjadą na kursy do zagranicznych szkół. 5 uczestników uda się na kursy ogólne angielskiego (na Malcie i na Cyprze), a dwie uczestniczki udadzą się na kursy metodyczno-językowe (w Irlandii i na Malcie). Wszystkie mobilności trwają 2 tyg. i odbędą się w maju, lipcu, sierpniu i wrześniu 2023r.
-
KURSY OGÓLNE JĘZYKA ANGIELSKIEGO – program kursów językowych, jakie wybraliśmy obejmuje pracę nad wszystkimi czterema kompetencjami językowymi – rozumieniem ze słuchu, pisaniem, mówieniem i czytaniem. Wszystkie wybrane przez nas kursy prowadzone będą wyłącznie przez native speakerów, dzięki czemu uczestnicy będą mogli intensywnie pracować nad swoją wymową i akcentem. Zajęcia zbudowane są tak, by jak najbardziej aktywizować uczestników i zachęcać ich do przełamywania bariery komunikacyjnej (odgrywanie ról, scenki, dyskusje). Kursy oparte są o bogaty wachlarz narzędzi metodycznych (np. wykorzystujących narzędzia ICT), z których uczestnicy będą mogli brać inspiracje i wzbogacić swój własny warsztat metodyczny dzięki obserwacji trenerów.
-
SZKOLENIA METODYCZNO-JĘZYKOWE – kierując się potrzebami naszej szkoły i obranymi przez nas celami, wybraliśmy dwa szkolenia metodyczno-językowe: ,,English for 21st Century Skills” oraz ,,CLIL Course: Secondary and late primary”. Podczas kursów uczestnicy zapoznają się między innymi z teoriami rozwoju językowego dziecka. Poznają też ważne aspekty psychologiczne używania CLIL. Dowiedzą się, jak prawidłowo zaplanować lekcję metodą CLIL i jakimi narzędziami dokonać ewaluacji takiej lekcji. Zapoznają się z metodami adaptacji materiałów autentycznych w nauczaniu CLIL oraz zagłębią się w analizę różnic użycia CLIL w przypadku dzieci na pierwszym etapie edukacyjnym i uczniów starszych. Co więcej, program szkoleń przewiduje też naukę stosowania ,,studiów przypadku” podczas lekcji języka angielskiego. Dzięki szkoleniom uczestnicy będą też wyposażeni w konkretny narzędziownik aplikacji ICT do użycia podczas lekcji.
-
DZIAŁANIA TOWARZYSZĄCE – w czasie mobilności uczestnicy przez nas wysłani będą mieć na celu nawiązywanie osobistych kontaktów i znajomości i tym samym tworzenie bazy kontaktów międzynarodowych do realizacji przyszłych projektów europejskich. Co więcej, ich celem będzie też efektywne wykorzystanie przerw i czasu wolnego na dyskusje i wymiany dobrych praktyk metodycznych z nauczycielami z innych krajów, którzy również uczestniczą w kursie. Innym zadaniem będzie też wymiana doświadczeń nauczania zdalnego w czasach restrykcji pandemicznych. Dodatkowo, uczestnicy będą również poznawać historię i kulturę państwa, które odwiedzą – odwiedzą muzea, miejsca kultury, zbiorą materiały językowe. Podczas mobilności nasi nauczyciele zaplanują także wizyty w lokalnych szkołach, celem podjęcia rozmów o możliwościach współpracy w ramach różnych projektów Erasmusa.
MOBLNOŚCI 2023:
I SPRAWOZDANIE W WYJZADU NA MALTĘ
II SPRAWOZDANIE Z WYJAZDU NA MALTĘ
III SPRAWOZDANIE Z WYJAZDU NA MALTĘ
I SPRAWOZDANIE Z WYJAZDU NA CYPR
II SPRAWOZDANIE Z WYJAZDU NA CYPR
III SPRAWOZDANIE Z WYJAZDU NA CYPR