Wycieczka do Gdańska uczniów klas 5a i 5b

W dniu 26 września odbyła się wycieczka do Gdańska uczniów klas 5a i 5b oraz kilkorga dzieci  z klas 5c i 6b. Dzień zaczęliśmy od rejsu pirackim statkiem na Westerplatte. Tam odwiedziliśmy miejsca pamięci obrońców Westerplatte, gdzie poznaliśmy /przypomnieliśmy sobie trudny moment wybuchu II wojny światowej. Posłuchaliśmy historii obrony półwyspu. Obejrzeliśmy pozostałości po dawnym garnizonie, Pomnik Obrońców Wybrzeża oraz muzeum. Widzieliśmy także bunkier z 1911 nazwany placówką Fort oraz  cmentarz żołnierzy, którzy polegli podczas obrony Westerplatte. Oglądaliśmy pozostałości po koszarach, które mimo licznych zniszczeć można zwiedzić, widzieliśmy na ścianach ślady po pociskach oraz odłamkach. Zwiedzając Pomnik Obrońców Wybrzeża – monolit odsłonięty w 1966 roku – podziwialiśmy panoramę Gdańska i Zatokę Gdańską. Poddaliśmy zadumie słynny napis „NIGDY WIĘCEJ WOJNY”. Po obiedzie spotkaliśmy się z panią przewodnik, która oprowadziła nas po najbardziej znanych i najpiękniejszych zakątkach starówki Gdańska, m.in. Trakt Królewski,  Brama Wyżynna, Złota Brama, ulica Długa, Długi Targ, ratusz, fontanna Neptuna, Dwór Artusa, Nabrzeże Motławy, ulica Mariacka, Bazylika Mariacka, Lwi Zamek, Wielka zbrojownia, Dom Schumannów, Sień Gdańska, Dom pod Orłem, Pobrzeże i Żuraw. Poznaliśmy wiele ciekawostek dotyczących historii Gdańska. Poza zwiedzaniem, oglądaniem pięknej panoramy miasta Gdańska  był to czas integracji dzieci w klasach i między klasami.   To był naprawdę piękny dzień, pomimo, że pochmurnej aury. Dziękuję wszystkich Uczestnikom wycieczki oraz Opiekunom.