ADRES SKRZYNKI POCZTOWEJ SP 28 DO E-DORĘCZEŃ od 01.01.2025 r. AE:PL-49857-79029-CBVCA-24

Tydzień Mózgu w klasach IV-VIII

Tydzień Mózgu w klasach starszych to często prezentacje, pogadanki oraz warsztaty. Poniżej opis niektórych działań w klasach.

Oto opis działań uczniów na dwóch godzinach lekcyjnych w 7b w ramach Tygodnia Mózgu:

1. „Połam sobie główkę”

Podczas tej lekcji uczniowie rozwijali umiejętność logicznego myślenia i kreatywnego rozwiązywania problemów. Nauczyciel przygotował różnorodne zagadki logiczne, łamigłówki matematyczne i rebusy, które uczniowie rozwiązywali indywidualnie lub w małych grupach. Wśród zadań znalazły się m. in.:

  • układanie tangramów,
  • rozwiązywanie sudoku i krzyżówek logicznych,
  • łamigłówki wymagające dostrzegania wzorców i analogii.

Zajęcia miały formę rywalizacji – uczniowie zdobywali punkty za poprawne odpowiedzi, a na koniec lekcji nauczyciel nagrodził najbardziej zaangażowanych uczestników.

2. „Rusz neuronki”

Druga godzina lekcyjna koncentrowała się na aktywności wspierającej pracę mózgu poprzez ruch i interakcję. Uczniowie wykonywali ćwiczenia koordynacyjne, które angażowały obie półkule mózgowe, takie jak:

https://quizizz.com/admin/quiz/609e9dcd70d04e001bf7ef92

10.03.2025.

Jak zwiększyć moc mózgu?

Z okazji Tygodnia Mózgu uczniowie klasy 7a dowiedzieli się jak można zwiększyć moc mózgu aby lepiej się uczyć oraz jak utrzymać zdrowy układ nerwowy na długie lata.

https://www.youtube.com/watch?v=IgvhgnugGno

Sprawdzali swoje możliwości przyswajania słówek w kilku językach oraz wykonywali różne ćwiczenia prawą i lewą ręką.
Zapoznali się z fragmentami książki „Jak otworzyłem mózg”

https://publio.pl/jak-otworzylem-mozg-rahul-jandial,p672792.html

Uczniowie wykonywali wybrane zadania aby rozwijać twórcze myślenie i spostrzegawczość.

https://ptsr.waw.pl/wp-content/uploads/2020/08/glowka-pracuje3_internet.pdf

 

 

13.03.2025 Jak zadbać o swój mózg? – poznajemy i wykonujemy ćwiczenia na pamięć i koncentrację

17.03. 2025 – Słuchamy muzyki relaksacyjnej

20.03 Ćwiczymy neuronki – zagadki i łamigłówki logiczne

Temat: Tydzień Mózgu. Jestem, myślę, czuję.

Etyka 11.03 kl.4

Etyka 12.03. kl.5-6

Zajęcia z wychowawcą 20.03. kl.8A

  1. Film „Jak działa mózg ? „
  2. Prezentacja – dieta dla mózgu
  3. Gimnastyka dla mózgu – wyszukiwanie błędów w wyrazach
  4. Gra edukacyjna ćwicząca refleks i spostrzegawczość.

W klasie 6a zajęcia w Tygodniu Mózgu odbywały się w czasie informatyki z panią Violettą Katarzyńską, pt. „Tydzień mózgu. Gry zespołowe rozwijające umiejętności obserwacji i analizy zachowań oraz wyciągania wniosków.” W czasie zajęć z wychowawcą uczniowie mogli obejrzeć prezentację o tym jak dbać o ten ważny narząd, czym go odżywiać. Dzieci wymieniały różne choroby związane z mózgiem oraz poznawali sposoby udzielenia pierwszej pomocy np. przy ataku epilepsji.

Tydzień Mózgu: Jak dbać o swój mózg? 25.03.2025 Zajęcia z wychowawcą

Tydzień Mózgu – jak działa i jak go odżywiać. 18.03.2025 Zajęcia z wychowawcą.

„Tydzień mózgu. Gry zespołowe rozwijające umiejętności obserwacji i analizy zachowań oraz wyciągania wniosków.” – informatyka 17.03.2025

Korzyści z rozwijania hobby dla zdrowia mózgu.

W klasie 6c odbyły się wyjątkowe lekcja z okazje Tygodnia Mózgu, który jest doskonałą okazją, aby zwrócić uwagę na znaczenie zdrowia mózgu i korzyści płynące z rozwijania hobby. Uczniowie mieli okazję dowiedzieć się, jak różnorodne aktywności wpływają na nasz umysł. Oto kilka kluczowych punktów, które zostały omówione:

  1. Stymulacja poznawcza: Angażowanie się w różnorodne hobby, takie jak nauka gry na instrumencie, malowanie czy rozwiązywanie łamigłówek, stymuluje mózg i wspiera rozwój zdolności poznawczych. To może pomóc w zachowaniu sprawności umysłowej na dłużej.
  2. Redukcja stresu: Hobby, które sprawia przyjemność, może być doskonałym sposobem na redukcję stresu. Praktykowanie aktywności relaksacyjnych, takich jak ogrodnictwo czy medytacja, ma pozytywny wpływ na zdrowie psychiczne i emocjonalne.
  3. Zwiększenie kreatywności: Twórcze hobby, takie jak pisanie, rysowanie czy fotografia, stymulują kreatywność. Kreatywność jest kluczowa dla zdolności rozwiązywania problemów i myślenia innowacyjnego.
  4. Poprawa umiejętności społecznych: Udział w grupowych hobby, takich jak sport drużynowy czy warsztaty artystyczne, sprzyja nawiązywaniu nowych znajomości i poprawia umiejętności społeczne. Interakcje społeczne są ważne dla utrzymania zdrowia psychicznego.
  5. Poczucie spełnienia i satysfakcji: Rozwijanie swoich pasji i osiąganie celów związanych z hobby może prowadzić do poczucia spełnienia i satysfakcji, co ma pozytywny wpływ na ogólne samopoczucie.
  6. Trening pamięci i koncentracji: Wiele hobby, takich jak gra w szachy czy nauka języków obcych, wymaga skupienia i pamięci, co może pomóc w ich poprawie.
  7. Fizyczna aktywność: Hobby związane z ruchem, takie jak taniec, jogging czy joga, korzystnie wpływają na zdrowie mózgu poprzez poprawę krążenia i dotlenienia.

Warto więc poświęcać czas na rozwijanie swoich zainteresowań i pasji, nie tylko dla przyjemności, ale także dla zdrowia mózgu. Regularne angażowanie się w różnorodne aktywności może przyczynić się do poprawy jakości życia i długotrwałego zdrowia. Lekcja w klasie 6c z pewnością zainspirowała uczniów do odkrywania swoich pasji i dbania o swoje zdrowie psychiczne!

Tydzień mózgu – Jak działa mózg? 11.03.2025

Korzyści z rozwijania hobby dla zdrowia mózgu. 18.03.2025

Klasa 5a.

Po obejrzeniu filmów edukacyjnych dotyczących budowy i funkcjonowania naszego mózgu uczennice i uczniowie klasy Va wykonali plakaty wywołujące radość. Ponieważ  „Śmiech to zdrowie” i tym również żywi się nasz mózg.

 

W klasie 5c pani Katarzyna Nuszkiewicz – Stopczyńska przeprowadziła zajęcia:

Tydzień Mózgu: 13.03.2025 Jak zadbać o swój mózg? – poznajemy i wykonujemy ćwiczenia na pamięć i koncentrację

17.03. 2025 – Słuchamy muzyki relaksacyjnej

20.03 Ćwiczymy neuronki – zagadki i łamigłówki logiczne

 

W ramach Tygodnia Mózgu uczniowie klasy 4a na zajęciach z wychowawcą (14.03.) zgłębiali tajniki ludzkiego mózgu.

Obejrzeliśmy prezentację multimedialną o budowie i funkcjach tego fascynującego organu. Zorganizowaliśmy dyskusję na temat czynników, które pozytywnie wpływają na zdrowie mózgu, takich jak: zdrowa dieta, aktywność fizyczna, sen i relaks. Przeprowadziliśmy ćwiczenia, mające na celu poprawę funkcji poznawczych, takich jak pamięć, koncentracja i logiczne myślenie (sudoku, zagadki logiczne). Mam nadzieję, że zdobyta przez uczniów wiedza przyczyni się do lepszego zrozumienia siebie i dbania o zdrowie swojego mózgu.