Tydzień Mózgu w klasach starszych to często prezentacje, pogadanki oraz warsztaty. Poniżej opis niektórych działań w klasach.
Oto opis działań uczniów na dwóch godzinach lekcyjnych w 7b w ramach Tygodnia Mózgu:
1. „Połam sobie główkę”
Podczas tej lekcji uczniowie rozwijali umiejętność logicznego myślenia i kreatywnego rozwiązywania problemów. Nauczyciel przygotował różnorodne zagadki logiczne, łamigłówki matematyczne i rebusy, które uczniowie rozwiązywali indywidualnie lub w małych grupach. Wśród zadań znalazły się m. in.:
Zajęcia miały formę rywalizacji – uczniowie zdobywali punkty za poprawne odpowiedzi, a na koniec lekcji nauczyciel nagrodził najbardziej zaangażowanych uczestników.
2. „Rusz neuronki”
Druga godzina lekcyjna koncentrowała się na aktywności wspierającej pracę mózgu poprzez ruch i interakcję. Uczniowie wykonywali ćwiczenia koordynacyjne, które angażowały obie półkule mózgowe, takie jak:
https://quizizz.com/admin/quiz/609e9dcd70d04e001bf7ef92
10.03.2025.
Jak zwiększyć moc mózgu?
Z okazji Tygodnia Mózgu uczniowie klasy 7a dowiedzieli się jak można zwiększyć moc mózgu aby lepiej się uczyć oraz jak utrzymać zdrowy układ nerwowy na długie lata.
https://www.youtube.com/watch?v=IgvhgnugGno
Sprawdzali swoje możliwości przyswajania słówek w kilku językach oraz wykonywali różne ćwiczenia prawą i lewą ręką.
Zapoznali się z fragmentami książki „Jak otworzyłem mózg”
https://publio.pl/jak-otworzylem-mozg-rahul-jandial,p672792.html
Uczniowie wykonywali wybrane zadania aby rozwijać twórcze myślenie i spostrzegawczość.
https://ptsr.waw.pl/wp-content/uploads/2020/08/glowka-pracuje3_internet.pdf
13.03.2025 Jak zadbać o swój mózg? – poznajemy i wykonujemy ćwiczenia na pamięć i koncentrację
17.03. 2025 – Słuchamy muzyki relaksacyjnej
20.03 Ćwiczymy neuronki – zagadki i łamigłówki logiczne
Temat: Tydzień Mózgu. Jestem, myślę, czuję.
Etyka 11.03 kl.4
Etyka 12.03. kl.5-6
Zajęcia z wychowawcą 20.03. kl.8A
W klasie 6a zajęcia w Tygodniu Mózgu odbywały się w czasie informatyki z panią Violettą Katarzyńską, pt. „Tydzień mózgu. Gry zespołowe rozwijające umiejętności obserwacji i analizy zachowań oraz wyciągania wniosków.” W czasie zajęć z wychowawcą uczniowie mogli obejrzeć prezentację o tym jak dbać o ten ważny narząd, czym go odżywiać. Dzieci wymieniały różne choroby związane z mózgiem oraz poznawali sposoby udzielenia pierwszej pomocy np. przy ataku epilepsji.
Tydzień Mózgu: Jak dbać o swój mózg? 25.03.2025 Zajęcia z wychowawcą
Tydzień Mózgu – jak działa i jak go odżywiać. 18.03.2025 Zajęcia z wychowawcą.
„Tydzień mózgu. Gry zespołowe rozwijające umiejętności obserwacji i analizy zachowań oraz wyciągania wniosków.” – informatyka 17.03.2025
Korzyści z rozwijania hobby dla zdrowia mózgu.
W klasie 6c odbyły się wyjątkowe lekcja z okazje Tygodnia Mózgu, który jest doskonałą okazją, aby zwrócić uwagę na znaczenie zdrowia mózgu i korzyści płynące z rozwijania hobby. Uczniowie mieli okazję dowiedzieć się, jak różnorodne aktywności wpływają na nasz umysł. Oto kilka kluczowych punktów, które zostały omówione:
Warto więc poświęcać czas na rozwijanie swoich zainteresowań i pasji, nie tylko dla przyjemności, ale także dla zdrowia mózgu. Regularne angażowanie się w różnorodne aktywności może przyczynić się do poprawy jakości życia i długotrwałego zdrowia. Lekcja w klasie 6c z pewnością zainspirowała uczniów do odkrywania swoich pasji i dbania o swoje zdrowie psychiczne!
Tydzień mózgu – Jak działa mózg? 11.03.2025
Korzyści z rozwijania hobby dla zdrowia mózgu. 18.03.2025
Klasa 5a.
Po obejrzeniu filmów edukacyjnych dotyczących budowy i funkcjonowania naszego mózgu uczennice i uczniowie klasy Va wykonali plakaty wywołujące radość. Ponieważ „Śmiech to zdrowie” i tym również żywi się nasz mózg.
W klasie 5c pani Katarzyna Nuszkiewicz – Stopczyńska przeprowadziła zajęcia:
Tydzień Mózgu: 13.03.2025 Jak zadbać o swój mózg? – poznajemy i wykonujemy ćwiczenia na pamięć i koncentrację
17.03. 2025 – Słuchamy muzyki relaksacyjnej
20.03 Ćwiczymy neuronki – zagadki i łamigłówki logiczne
W ramach Tygodnia Mózgu uczniowie klasy 4a na zajęciach z wychowawcą (14.03.) zgłębiali tajniki ludzkiego mózgu.
Obejrzeliśmy prezentację multimedialną o budowie i funkcjach tego fascynującego organu. Zorganizowaliśmy dyskusję na temat czynników, które pozytywnie wpływają na zdrowie mózgu, takich jak: zdrowa dieta, aktywność fizyczna, sen i relaks. Przeprowadziliśmy ćwiczenia, mające na celu poprawę funkcji poznawczych, takich jak pamięć, koncentracja i logiczne myślenie (sudoku, zagadki logiczne). Mam nadzieję, że zdobyta przez uczniów wiedza przyczyni się do lepszego zrozumienia siebie i dbania o zdrowie swojego mózgu.