Ile czasu przed ekranem?

W klasach IV-VIII, na lekcjach informatyki, uczniowie od stycznia do marca przygotowywali prace związane z bezpieczeństwem danych osobowych i wizerunku. Dodatkowo uczniowie klas VI oraz VIII wykonali projekt „Ile czasu przed ekranem”. Zadania miały na celu przede wszystkim inicjowanie i propagowanie działań na rzecz bezpiecznego dostępu dzieci i młodzieży do zasobów internetowych oraz promowały pozytywne wykorzystywanie Internetu i komputera. Podczas wykonywania projektów, uczniowie napisali wnioski płynące ze statystyk i wykresów jakie wykonali. Wielu uczniów stwierdziło, że spędza zbyt wiele czasu przed ekranem komputera i smartfonu. Wypowiadali się, że czas spęczony przed ekranem powinni spędzić na aktywności fizycznej. Widać, że młodzież ma taką świadomość. Uczniowie sygnalizowali nawet, że odczuwają już skutki fizyczne i psychiczne zbyt długiego przesiadywania przed ekranem. Analizując wykresy można zauważyć, że poza lekcjami młode pokolenie spędza długie godziny na rozrywkach z komputerem np. grach. Niektórzy przyznali się nawet, że są online całą dobę. To dla mnie jako nauczyciela, ale też rodzica jest przerażające. Należy dyskretnie obserwować, co robią dzieci oraz proponować zdrowsze od ekranowych rozrywek alternatywy.

Wspólny spacer, zabawa na świeżym powietrzu, to nie tylko zdrowa rozrywka, ale też okazja do zacieśniania więzi rodzinnych. Na takie rozrywki zawsze powinniśmy znaleźć czas.

Violetta Katarzyńska

Poniżej prezentuję niektóre prace uczniów:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Prezentacja multimedialna- kliknij na link

Ochrona Danych